راهنمای انواع روغن موتور خودرو (4)

تشخیص روغن موتور تقلبی، فقط بعد از استفاده از آن ممکن است و اگر دیر به تقلبی بودن آن پی ببریم، هزینههای تعمیر بسیار بالایی دارد. ضمن اینکه بهتر است وقتی موتور خودرو تعمیر میشود، به خاطر نو بودن قطعات و ساییده شدن آنها تا زمان آب بندی پیشرانه که منجر به تولید برادههای فلزی میشود، روغن اول را در کارکرد پایین مثل ۵۰۰ یا ۱۰۰۰ کیلومتر تعویض کنیم. برخی از شرکتهای سازنده روغن موتور، با استفاده از تکنولوژیهای بالا و افزودنیهای مفید به روغنهای تصفیهشده، کیفیت و کارایی آنها را افزایش میدهند. کاهش فشار روغن میتواند ناشی از خرابی پمپ روغن، مقدار کم روغن در موتور، گرفتگی یکی از مسیرهای اصلی روانکاری، فرار روغن از برخی قطعات، کثیفی و لجن شدن بیش از حد روغن، خرابی حسگر روغن، گرفتگی فیلتر روغن موتور، نشتی روغن از پیشرانه و… در بعضی از خودروها، برای نمایش فشار روغن، درجه و نشانگری وجود دارد و در برخی از خودروها فقط یک چراغ است که در صورت کاهش فشار روغن از حد مشخص، چراغ روغن روشن میشود تا راننده را از کاهش فشار روغن، مطلع شود.


خودرو دنا پلاس

عکس/ مقایسه تارا با دنا پلاس توربو و شاهین - اقتصاد24 باشد ، شما به هیچ وجه نمی توانید خودرو را حرکت دهید ، زیرا اگر خودرو را در دنده حرکت دهید ، به این معنیست که همزمان با حرکت خودرو ، موتور خودرو نیز به آرامی به چرخش وادار می کنید و هیچ انسانی قدرت آنرا ندارد که موتور خودرو را به حرکت درآورد؛ به حرکت درآوردن موتور خودرو انرژی زیادی می خواهد که این انرژی ، باید از طریق احتراق داخلی موتور به دست آید. قبل از هر چیز بهتر است بدانید اگر به دنبال خودرویی برای مسافرکشی یا بهترین ماشین برای کار در اسنپ هستید، این مطلب کمک چندانی به از مالیات نقل و انتقال خودرو چه می‌دانید؟ – آکادمی مالی مسعود شما نخواهد کرد. این بیمهها در هنگام بروز تصادف و یا به سرقت رفتن خودرو به کمک شما میشتابند. روغن موتور با دریافت گرما از نقاط مختلف پیشرانه، به خنککاری آن کمک میکند. گاهی مواقع به هر دلیلی مثل سوختن واشر سرسیلندر، آب سیستم خنککاری به روغن راه پیدا میکند. بهعنوانمثال، طراحی چراغهای جلو و جلوپنجره هماهنگی و زیبایی خاصی ندارد و چراغهای سراسری عقب نیز با بیسلیقگی تمام طراحی شده و در شب با روشنی بیش از حد نمای ناخوشایندی ایجاد میکند.


خودرو فیدلیتی یکسان است. در قسمت پایینی زه های آبگیر شیشه ها یک نوار کرومی دیده می شود، همچنین شیشه های عقبی خودرو نیز دودی هستند، برروی درب ها یک خط شانه دیده می شود، که چراغ های جلو و عقب خودرو را یکدیگر متصل می کند، در قسمت پایینی درب ها نیز یک خط و یک برجستگی جزئی دیده می شود رینگ های خودرو نیز اندازه ۱۶ اینچی دارند و در دو مدل به مشتریان عرضه می شوند. پس هم از روغن موتور باکیفیت و مناسب خودرو استفاده کنیم و هم مراقب روغن موتورهای تقلبی بازار باشیم تا به این ترتیب، با افزایش متوسط کارکرد خودرو، عمر مفید خودرو را بالاتر ببریم. سایپا شاهین به عنوان یک سدان داخلی و ام وی ام به عنوان یک شاسی بلند چینی در بازار ایران حضور دارند که توانستند نگاه مشتریان زیادی را به خود جلب کنند. اما شاید بسیاری از مشتریان فرم مردانه و خشن ایکو تارا را علیرغم وجود برخی ناهماهنگیها، به طراحی ملایمتر شاهین ترجیح دهند و محصول ایران خودرو در نگاه آنها سدان اسپرتتر و جذابتری به نظر برسد.


بهطورکلی، هرکدام از این دو سدان ایرانی معایب و محاسنی دارد که انتخاب گزینهٔ بهتر از بین آنها را به سلیقه و نیاز خریداران واگذار میکند. برای مثال، افزودنیهایی مثل محافظتکننده یا ترمیمکننده، با ایجاد لایه بسیار نازک سرامیکی روی قطعات، خط و خشهای آنها را برطرف و از سایش آنها تا حد زیادی کم میکند. این استاندارد، روانی روغن و میزان جاری شدن آن را بیان میکند که با عدد صفر شروع میشود و در سفتترین حالت به عدد ۶۰ میرسد. اما رایجترین استاندارد برای روغن موتور، استاندارد کیفیت است که با بیان میشود و دیگری استاندارد گرانروی است که با عدد نشان داده میشود. بخار آب میتواند با قطعات آهنی و فلزی موتور، واکنش داشته باشد و آنها را دچار زنگزدگی و خوردگی کند. برخی از شرکتهای سازنده روغن موتور، روغنهایی تولید میکنند که برای هر دو نوع پیشرانه بنزینی و دیزلی قابل استفاده است. در مجموع هر دو خودرو از نظر جادار بودن و راحتی سواری، جزو بهترین ماشین های ایرانی برای مسافرت هستند. ᠎​​​.