تعاریف اولیه پایگاه اطلاع رسانی شرکت گاز استان زنجان

پرونده:Junction box.agr.jpg - ویکیپدیا، دانشنامهٔ آزاد 21. فاضلاب یا سایر زباله های سیستم های لوله کشی که ممکن است برای آب های سطحی یا زیر سطحی خطرناک باشند، نباید به داخل زمین یا هیچ آب راهی تخلیه شوند، مگر اینکه به لوازم برقی خانه درستی تصفیه شوند. هدف از لوله کشی اب و فاضلاب مخصوصا در شهرها تهیه و توزیع صحیح و پاکیزه آب تصفیه شده جهت آشامیدن و مصارف دیگر بهداشتی و خارج کردن فاضلاب حاصله مسکونی می باشد. 8. شرایط طراحی و نصب سیستم های فاضلاب بهداشتی باید طوری باشد که بتوانند هرز آب و فاضلاب مربوطه را از هر یک از این وسایل بهداشتی بدون ایجاد هر گونه آلودگی گرفتگی مسیر و باقی گذاردن پسماند های جامد در داخل لوله فاضلاب به محل های تعیین شده انتقال دهند.دریچه های بازدید باید به تعداد کافی در سیستم لوله کشی پیش بینی شوند تا امکان تمیز کردن لوله ها به هنگام تعویض بلبرینگ ماشین لباسشویی ال جی – فنستا گرفتگی فراهم شود. 9. سیستم های لوله کشی باید در شرایط بهداشتی نگهداری شوند و در مسیر انشعاب های مستقیم و غیر مستقیم به شبکه فاضلاب از سیفون با آب بند مناسب استفاده شود.با انتخاب فاصله کافی بین وسایل برای تمیز کاری باید به طور معقولی در دسترس باشند. &;​.

به کار گرفته می شود.

11. سیستم های لوله کشی باید طوری طراحی ، اجرا و تنظیم شوند که بتوانند آب را به مقدار کافی تامین کنند. 1. برای ساختمان های مسکونی و اداری باید آب خاص، سالم و گوارا با اتصالاتی عاری از خطر جریان معکوس یا پس مکش تامین کرد. 2. در ساختمان هایی که سرویس ها و لوازم بهداشتی دارند، آب باید به میزان و با فشار کافی تامین شود تا این لوازم همواره به نحو مطلوب کار نماید. این لوله ها انعطاف پذیری بالایی دارند، به همین دلیل کاربرد گسترده ای در خطوط آبرسانی داخلی ساختمان ها پیدا کرده اند. که البته در کشورهای مختلف این قوانین با یکدیگر اختلافاتی بسته به شرایط جغرافیایی دارند، ولی در نهایت همگی این قواعد برای انجام صحیح لوله کشی به کار گرفته می شود. لوله های برق طبق استانداردهای برق ساختمان برای ارتباط با نقاط مختلف از کف ساختمان عبور می کنند و همچنین از لوله های خرطومی نیز در برخی جاها جهت لوله کشی هایی با مسیر کوتاه استفاده می شود.

برای فرم دهی مسیر لوله های پلاستیکی ()، باید این لوله ها را با حرارت دهی یکنواخت و ملایم در سطح لوله، خم کرد. بدیهی است که پس از نصب کابل، درجه حرارت محیط می تواند به ۳۰- درجه سانتیگراد هم برسد بدون آنکه به کابل صدمه ای بزند. لوله کشی آب و فاضلاب تقریبا در یک درجه از اهمیت قرار دارد و تنها تفاوت آنها در این است که آب به علت فشار شبکه آب رسانی در لوله ها حرکت می کند،در صورتی که فاضلاب به علت جاذبه و نیروی ثقل جریان می یابد و نیز در لوله های فاضلاب، سیفون و لوله های تهویه جهت جلوگیری از ورود گازهای بدبو و خطرناک حاصل از تخمین مواد موجود در فاضلاب توسط باکتری های مختلف به داخل ساختمان تعبیه گردیده است. لوله کشی گاز شامل لولههایی است که به شما کمک میکند تا بتوانید گاز شهری را در نقاط مختلف منزلتان پخش کنید و به صورت انتخابی برای بعضی مکانها در نظر گرفته و برای بعضی از مکانها حذف کنید البته لازم به ذکر است در این مورد تمام نصابهای این مدل لوله دارای مجوز هستند. هنگام تهیه نمودار سیم کشی یک فضا، نکات زیادی وجود دارد که باید به آنها توجه کنید که ما در این قسمت، مهمترین آنها را آوردهایم.

6. فضاهایی که در آن سرویس بهداشتی قرار دارد باید دارای تهویه و روشنایی کافی باشند. 13. سیستم های لوله کشی باید تحت آزمایشاتی قرار گیرند تا بدون نشتی و عیوب کار کنند. 10. ساخت و نصب لوله های فاضلاب باید با استفاده از مواد مقاوم و نشست ناپذیر در برابر آب و بخارات مضر حاصل از هوای فاضلاب باشند، نصب باید با مهارت و اجرایی مناسب و استفاده از مصالح مرغوب انجام شود. 5. وسایل بهداشتی لوله کشی باید از موادی ساخته شوند که پایدار و مقاوم در برابر خوردگی و با سطوح غیر جاذب و عاری از جرم گرفتگی پنهان باشند. لوله آب و فاضلاب به لوازم بهداشتی ساختمان مربوط می شوند. 4. در جایی که امکان دسترسی به شبکه فاضلاب بهداشتی شهری فراهم باشد، فاضلاب ساختمان های مسکونی را باید به آن متصل کرد. 7. دیگر ساختمان های مسکونی نیز اعم از اینکه به شبکه فاضلاب عمومی و یا خصوصی متصل شوند باید حداقل یک توالت و یک دستشویی داشته باشند. با توجه به اینکه این نمایش زوایای زندگی یک شخصیت مشهور را در تهران قدیم به نمایش میگذارد، لازم است مخاطب خاص حداقل پیشآگاهی از فرهنگ اهالی آن زمان داشته باشد؟